nedeľa, 1. februára 2015

SOTA Snoh OM/ZA116 a nový hamshack OM3BY

Ešte nestihla vyprchať novoročná atmosféra a naša malá skupinka v zložení Michal OM4AA, Roman OM4WY a Mojo OM6MW sa prvú januárovú sobotu vybrala na slávnostné uvedenie Vladovho nového hamshacku do prevádzky spojené s aktiváciou SOTY Snoh.
Po príchode do Ovčiarska sme sa hneď nahrnuli do nového hamshacku. Vlado zväčšil dreváreň  a polovicu premenil na vysielacie pracovisko. Na vysielanie a bastlenie má teraz dostatok miesta a dá sa tu aj príjemne posedieť. My všetci, ktorí bývame na panelových sídliskách mu tajne závidíme.


Nezdržali sme sa dlho a vyrazili sme na Snoh. K vrcholovej skupine sa pripojil aj Vladov syn Maťko. Výstup na Snoh nie je náročný, vrchol má výšku len 651 m n.m. Prešli sme cez dedinu a prechádzali zasneženými lúkami. Tu nás zaujal opustený chladiarenský box, ktorý by sme dokázali premeniť na vysielacie pracovisko trochu bokom od civilizácie a rádiového smogu.




Vrchol Snohu je pomerne plochý hrebeň. Miesto na vysielanie sme si vybrali kúsok pod vrcholom, lebo studený vietor, aj keď len mierny bol dosť nepríjemný. 


Chvíľu sme venovali aj založeniu ohňa. Maťko je mladý skaut a o pobyte v prírode má už množstvo vedomostí, zatiaľ väčšinou teoretických. A tak sme škrtali firesteelom a snažili sa zapáliť brezovú kôru. Po predchádzajúcom daždi a nasledovnom ochladení bola dokonca aj suchá tráva obalená ľadom. Na rad prišiel teda zapaľovač a oheň sa postupne rozhorel. 




Medzitým ostatní rozbehli vysielacie pracoviská, Michal OM4AA svoju K2 a Roman OM4WY konzervovú ATS3. 


Spojenia odsýpali, lovci či chaseri určite mali radosť. Keď pile up poklesol, zbalili sme fidlátka a presunuli sa späť do civilizácie.

V teple Vladovho vysielacieho kútika sme potom viedli rôzne filozofické úvahy. Prišlo aj na históriu pri listovaní starými denníkmi. 


 Pritom nás ženská časť Vladovej posádky výdatne zásobovala rôznymi pochutinami. 


A tak keď sa zotmelo a začal padať mokrý sneh ani sa nám príliš nechcelo ísť domov. 

Vladov nový hamshack môžeme týmto považovať za prevádzkyschopný.